Pageviews

Rabu, 11 November 2020

RESQ56

25 RABIUL AWWAL 1442H
11 November 2020M

Mengapa perlu R’ESQ 56 :

Fakta: “Penyebab pelbagai penyakit fizikal atau psikologi negatif adalah kerana terganggunya sistem energi tubuh.”

Sistem arus tenaga listrik manusia

Secara umnya, sistem bio-tenaga manusia yang terdiri dari titik-titik chakra sebagai TRANSFORMER atau bateri hayat tenaga yang terhubung melalui JALUR TENAGA utama yang dikenali sebagai KUNDALINI seterusnya terhubung dengan organ-organ badan melalui JALUR TENAGA yang lebih KECIL dikenali sebagai MERIDIAN atau NADIS. Anatomi semua sistem ini bolehlah kita bayangkan umpama SISTEM KELENJAR (chakra) yang terhubung pada SARAF TUNJANG (kundalini) yang seterusnya berhubung dengan SARAF-SARAF kecil (meridian).

MINDA manusia pula merupakan KONDUKTOR yang bertanggungjawap ke atas setiap operasi atau aktiviti di dalam sistem badan. MINDA akan menjaga produktiviti, kualiti dan kapasiti penggunaan tenaga tubuh.

Melalui pengalaman hidup, persekitaran, cara hidup (dan pemikiran), media-media informasi, faktor pemakanan, kualiti udara, kualiti gelombang persekitaran dan sebagainya : sistem bio-energi manusia akan TERPENGARUH sifat & kualitinya. Sekiranya terlalu banyak gelombang yang bersifat negatif dicerap oleh sistem tubuh, ia kelak akan menjadi RACUN kepada sistem tersebut. Umpama toksid pada sistem darah & saraf, ia akan terkumpul dan membiak dengan cepat JIKA tidak diDITOKSIFIKASIkan atau dikeluarkan dari sistem badan. Fenomena ini juga dikenali sebagai ‘ENERGY BLOCKAGE’ (aliran energi yang TERSUMBAT). SAINS telah membuktikan tekanan EMOSI dan MINDA dari pelbagai aspek akan mengakibatkan berlakunya keadaan ‘energy blockage’ ini. Cara minda menguruskan EMOSI dan MINDA (termasuk tekanan & cara mengatasinya) juga boleh mengakibatkan keadaan ini berlaku. Jika aliran energi ini terganggu kerana dipicu oleh kenangan masa lalu, trauma yang tersimpan dalam minda bawah sedar, emosi yang tak menentu, pemikiran yang keliru, hilang tumpuan, ‘bad mood’, malas, depresi, fobia dan sebagainya: SISTEM ALIRAN ini telah TERCEMAR.

Begitulah sistem BIO-TENAGA manusia, sejumlah ENERGI NEGATIF akan menjadi ‘blockage’ yang akan menyebabkan pengaliran ARUS energi menjadi PERLAHAN atau TERHENTI malah akan MENCEMARKAN keseluruhan kualiti arus energi tersebut. Ini termasuklah menyebabkan kondisi HYPER atau HYPPO (tinggi atau rendah), kesan RADIASI, KEROSAKKAN salur energi, FIUS TERBAKAR dan sebagainya.

HUKUM FIZIK menyebut, energi tidak akan HILANG – ia akan BERUBAH BENTUK. Dalam maksud lain, penghasilan energi POSITIF akan berubah BENTUK menjadi NEGATIF apabila adanya ‘energy blockage’ dalam sistem jalur tenaga kundalini atau meridian. Ini lama kelamaan menyebabkan arus asal yang sepatutnya menanakan aktiviti azali tubuh terganggu pengalirannya yang seterusnya menyebabkan ORGAN tidak mendapat bekalan ARUS yang cukup untuk bekerja. Lama kelamaan, ORGAN juga turut TERCEMAR dan rosak lalu PENYAKIT akan termenifestasi.

Jika untuk tubuh FIZIKAL, proses DITOKSIFIKASI boleh dilakukan melalui senaman, urutan, pengambilan nutrisi atau suplement yang mampu menolak racun-racun keluar dari tubuh. Dalam kontek BIO-ENERGI pula, ‘energy blockage’ (tersumbat dan akan mengumpul racun) ini tidak boleh hanya ditolak KELUAR semudah toksin, IA HARUSLAH DINEUTRALKAN atau ditukar bentuk kembali kepada SIFAT ASALnya. Persoalannya, bagaimana proses ini mahu dilakukan???

Solusi Bio-energi

Kehebatan penciptaan manusia oleh YANG MAHA BERKUASA telah dilengkapi dengan pelbagai sistem kehidupan. Ia lengkap dengan sistem sekuriti (keselamatan), daya tahan, daya melawan arus (penebat), daya cetusan arus (spark) dan sebagainya. Secara auto, kehebatan minda akan menghasilkan gerak-kerja penawar untuk memperbaiki kerosakan pada tubuh. Namun begitu ia terhad kepada kerosakkan minor. Jika berlaku kerosakkan MAJOR , ia memerlukan ALAT BANTUAN KECEMASAN dari luaran tubuh secara teknikal (seperti R’ESQ56) untuk mendiscajkan, meneutralkan dan menjanakan semula pengaliran energi tubuh tersebut.

Aliran energi yang tersumbat di beberapa titik kunci pada tubuh HARUS DIBEBASKAN, hingga mengalirkan semula energi secara LANCAR. Dan cara membebaskannya adalah dengan mengetuk ringan (tapping) dengan 2 hujung jari di bahagian tertentu pada tubuh (titik meridian, jalur KUNDALINI & titik chakra). Ketukan ini umpama memecahkan ‘energy blockage’ tersebut atau meneutralkannya. Ketukan yang berterusan akan seterusnya MENJANAKAN pengaliran energi kembali LANCAR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan