Pageviews

Rabu, 11 November 2020

Kaedah RESQ56

25 RABIUL AWWAL 1442H
11 November 2020M

Apa itu KAEDAH R’ESQ56

Berikut ini adalah gabungan ILMU yang mendokong KEMANTAPAN yang terdapat di dalam R’ESQ56:

Energy Psychology – sejarahnya menjangkaui 5000 tahun. Diperkatakan DI DALAM kaedah ENERGY HEALING dalam perubatan kuno di timur dan Egypt. Pada 1980-an dibangunkan dengan PESAT oleh ahli filosofi & perubatan moden, antaranya: Dr. George Goodheart melalui kaedah Applied Kinesiology / Muscle Test, Dr. John Diamond – penulis falsafah Sistem Energi Tubuh & gangguan Psikologi (Energy Psychology) dan Dr. Roger Callahan melalui kaedah TFT (Tought Field Therapy).

Accupunture & Accupressure– rawatan purba sekitar 5500 tahun lalu di China. Kaedah yang memetakan TITIK TENAGA di sepanjang tubuh manusia.

Touch For Health – oleh Dr. John F. Thie, kesinambungan usaha oleh Dr George Goodheart melalui kaedah AK. TFH merupakan sistem dignosis dan terapi sistem otot yang padanya terdapat saluran/aliran energi.

Ilmu REIKI – Sebuah SENI PENYEMBUHAN AGUNG yang dihasilkan oleh Dr Mikao Usui di Jepun sekitar tahun 1930an. Seni terapi alami yang bersifat ZEN (suci) dan kelembutan. Membicarakan konsep CHI (energi) secara meluas beserta teori-teori purba dalam ilmu rawatan China & India / yoga & I-Ching iaitu CHAKRA, KUNDALINI, NADIS/MERIDIAN dan AURA.

Sistem Bio-Energi Manusia – gabungan filosofi ilmiah & sains terhadap sistem aliran tenga listrik dalam tubuh manusia. Dari sistem neurotransmitter, sinaps, electron, proton, neuron, DNA, RNA, kelenjar tubuh, hormone, saraf hinggalah kepada sistem elektromagnetik tubuh. Ia juga umpama jambatan yang menghubungkan teori energi purba (memperjelaskan ilmu chakra hingga aura) dengan sains fizik moden.

Kaedah NLP : reframing, anchoring dan breaking the pattern

Kaedah Self Hypnotherapy – sugesti diri atau aformasi

Kaedah KUASA MINDA – teori sains neuro (transmisi minda) yang memicarkan tentang kuadran minda sedar & separa sedar, gelombang minda (beta, alfa, thelta dan delta), bahasa minda, kaedah PERNAFASAN, VISUALISASI dan MEDITASI.

Kaedah Psychology – Behavioral Therapy

Kaedah EFT (Emotional Freedom Technique) – diformulasikan oleh Gary Craig pada awal 1991.

Kaedah SUFI HEALING – rawatan kerohanian dan kejiwaan

Kaedah Numerologi & astronomi – pendekatan numberik (angka) 5&6 sebagai Perkara dan langkah R’ESQ. Simbol atau angka merupakan BAHASA NEURO @ MINDA.

Gabungan pelbagai kaedah dan teori (filosofi) inilah yang meLAHIRkan R’ESQ56. Secara umumnya merupakan SOLUSI atau REMEDI atau ‘TOOLS’ yang MUDAH, RINGKAS & BERKESAN untuk menanggani ISU KETIDAK-STABILAN ENERGI MINDA, EMOSI & TUBUH. Ia amat praktikal & mudah untuk dikuasai oleh sesiapa sahaja UNTUK apa jua isunya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan