Pageviews

Ahad, 8 Oktober 2017

Secebis SYIAH..Kenalilah...

17 Muharam 1439H
08 Oktober 2017M

Jangan kamu disesatkan oleh Syiah..Sesat lagi menyesatkan
Kenapakah Syiah memuji dan menyucikan Saidina Al Husin sahaja, tidak pula kepada anak-anak Saidina Ali yg lain?
Adakah kamu pernah bertanya kepada dirimu tentang perkara ini?
Adakah kamu pernah berasa hairan dgn perkara ini sebelum ini?
Inilah satu maklumat yg akan mengejutkan kamu, mengejutkan kebanyakan orang Islam di alam ini dan mengejutkan syiah arab khususnya.

Sebelum saya menjawab soalan ini, sila ambil maklumat tentang anak-anak Saidina Ali Bin Abi Tholib RA:

Anak-anaknya ialah :
1- Al Hasan Bin Ali  Bin Abi Tholib
2- Al Husain Bin Ali
3- Al Muhsin Bin Ali
4- Al Abbas Bin Ali
5- Hilal Bin Ali
6- Abdullah Bin Ali
7- Jaafar Bin Ali
8- Uthman Bin Ali
9- Ubaidillah Bin Ali
10-Abu Bakar Bin Ali
11- Umar Bin Ali

Adakah kamu pernah lihat bendera syiah ditulis ke atasnya WAHAI HASAN contohnya? atau ditulis WAHAI MUHSIN atau WAHAI ABBAS? Pastinya kamu tidak pernah lihat.
Baiklah, kenapa diseru dengan kalimah YA HUSIN sahaja? Kenapakah berlaku tawasul hanya dengan Al Husin? sedangkan diketahui bahawa Al Hasan saudara seibu dan sebapa Al Husin. Bapa mereka ialah Saidina Ali dan ibu mereka Saidina Fatimah dan kedua-dua mereka adalah Ahli Bait ???
Adakah kamu pernah bertanya diri kamu tentang perkara ini wahai orang arab dan wahai syiah arab???
Sebelum saya menjawab soalan ini, sila ambil maklumat ini.
Adakah kamu tahu bahawa imam-imam 12 di sisi Rofidhoh semuanya keturunan Al Husain sedangkan syiah mengagungkan  Al Husin tidak Al Hasan???

Semua ini berlaku kerana Al Husin berkahwin dengan seorang perempuan Parsi Iran iaitu anak kepada Raja Kisro Yazdajurd . Puterinya bernama Syahiznah yg menjadi tawanan orang Islam ketika kekalahan empayar Parsi dan Kisro mereka yg bernama Yazdajird dibunuh.

Khalifah Umar telah menghadiahkan kepadanya salah seorang daripada puteri kisro yg bernama Syahiznah kepada Al Husin dan beliau telah mengahwininya selepas puteri itu memeluk Islam. Dengan sebab inilah syiah amat mengagungkan  Al Husin dan semua imam mereka kerana semua imam mereka drp cucu cicit Syahiznah keturunan Parsi. Sebenarnya mereka bukan mengasihi Ahli Bait Nabi yg berketurunan Arab.

Sebenarnya mereka mengasihi Ahli Bait Kisro Parsi datuk kepada semua imam syiah 12 mereka. Mereka amat mengasihi anak cucu Al Husin yg berdarah Parsi dan raja Parsi, bukan mereka mengasihi datuk Saidina Al Husin iaitu Nabi SAW.

Imam Ibnu Kathir pernah menyebutkan di dalam kitabnya Al Bidayah Wal Nihayah Juz 9, peristiwa tahun 61 hijrah di dalam menterjemahkan diri Saidina Al Husin Bin Saidina Ali RA.
Ibnu Khulkan berkata: Ummu Salamah Binti Yazdajard iaitu raja terakhir parsi.
Al Zamakhsyari menyebutnya di dalam kitab Rabie Al Abrar bahawa Yazdijard memiliki 3 orang anak yg ditawan pada zaman pemerintahan Saidina Umar Bin Al Khattab. Salah seorang daripadanya telah berkahwin dengan Abdullah Bin Umar dan melahirkan Salim. Anak yg kedua berkahwin dgn Muhammad bin Abu Bakar Al Siddiq dan melahirkan Al Qosim. Anak yg terakhir berkahwin dgn Al Husin bin Ali dan melahirkan Ali Zainul Abidin.

Semua imam yang disucikan oleh Syiah dan diangkat mereka itu kpd peringkat nabi yg maksum adalah anak cucu Al Husin  sahaja melalui perkahwinannya dengan isterinya berketurunan Parsi. Keseluruhan imam 12 adalah berketurunan Parsi.

Mereka mencintai Al Husin dan semua imam syiah kerana mereka katakan: Terdapat pada mereka urat dan darah Parsi dan mereka zuriat Raja Parsi.

Serulah semua manusia agar mereka mengetahui bahawa Syiah mencintai Ahli Bait Kisra Yazdajird Kisro Parsi dan bukan Ahli Bait Nabi SA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan