Pageviews

Ahad, 15 Oktober 2017

HIKMAHnya....

24 Muharam 1439H
15 Oktober 2017M

Lebih 1439 tahun lalu, apabila seorang bayi dilahirkan, Nabi Muhammad s.a.w menjadikan amalan dengan mengambil secubit kurma dan meletakkannya ke dalam mulut bayi. Baginda mengunyahnya sehingga lembut, lalu menyapu di lelangit bayi yang baru lahir.

Ini dipanggil TAHNIK dlm Islam. Hari ini BBC News telah melaporkan bahawa "pakar" mengatakan - "Sedikit gula yang lembut yang disapukan di bahagian dalam pipi adalah kaedah yang murah dan efektif untuk menghalang bayi yang pramatang dari brain damage. Itulah sebab orang Islam mengikut sunnah Rasulullah tanpa mempertikaikannya. Hanya baru sekarang sains mendorong tahu tentang adat yang telah diperkenalkan 1439  tahun lalu ini, kerana Islam adalah agama yang terkehadapan dalam bidang kemajuan.


Biar semua orang tahu, terutamanya orang Islam bahawa Islam. Bukan agama primitif. SubhanAllah.... Maha Suci Allah.

********
"Jika sakit kepala di bahagian depan kepala. Rawatannya adalah tidur. Jika sakit betul-betul atas kepala, rawatannya adalah makan dan minum air. Jika sakit bahagian belakang kepala, rawatannya adalah lepaskan tekanan (stress).

Rawatan utk meningkatkan kemampuan penglihatan anda.
Berita ini sangat penting bagi orang yang lemah penglihatannya. Otot-otot mata akan melemah dari masa ke masa, yang akan menyebabkan mata kita tidak boleh berhubung dengan cara yang sepatutnya. Bagi mengembalikan kekuatan  penglihatan kita dan mengekalkan kekuatannya, kita perlu mengikut sunnah ketika solat. Kita hendaklah membuka mata ketika sujud dan melihat ke tempat sujud ketika bangkit dari sujud dan fokus pada tempat sujud sepanjang solat. Hikmah disebalik melihat tempat sujud ketika rukuk, otot-otot mata akan memberi tekanan kepada kanta mata untuk meningkatkan penglihatan (kanta mata menebal) dan ketika bangun otot-otot mata akan longgar (kanta mata menipis). Ketika sujud pula, kanta mata akan mengecut. Kerana jarak yang dekat antara mata dengan tanah. Apabila kita bangun semula, ia akan melonggarkan kembali otot-otot mata. Amalan yang kita lakukan setiap hari ini adalah latihan otot-otot mata. 

Kita boleh lakukan 17 kali setiap hari atau berapa banyak yang kita suka.

Rasulullah s.a.w. sentiasa menyuruh kita membuka mata ketika sujud dan sekarang saintis telah membuktikan dan telah mengesahkan tindakan seperti ini boleh meningkatkan kekuatan penglihatan mata. Maha Suci Allah atas hikmah yang besar ini.

Seorang saintis non muslim telah menemui bahawa orang Islam adalah lebih kuat pengecasan elektriknya, sejak dulu hingga sekarang hasil dari kesan radiasi elektro magnatik yang dihasilkan oleh hp, tv, mikrowave, serta alatan elektronik yang lain. Jika kita tidak mahu variasi ini membahayakan kita, kita hendaklah meletakkan dahi kita atas lantai lebih dari sekali sehari, kerana bumi akan menyerap radiasi. Kita orang Islam telah diberi solat 5 kali sehari untuk meletakkan dahi kita ke bumi. Ertinya kita sujud sebanyak 92 x sehari (termasuk solat sunat). MAHA SUCI ALLAH.

Setiap perintah Allah ada hikmah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan