Pageviews

Rabu, 21 Oktober 2020

Anugerah & Nikmat NYA

5 RABIUL AWWAL 1442H
21 Oktober 2020M

Alhamdulillah... Alhamdulillah.... Alhamdulillah...
Syukur atas nikmat dari Allah atas segala apa yang telah dikurniakan kepada diri ini. Setelah 44 tahun (mengikut kiraan Hijrah - 5 Rabiul Awwal 1398) dihidupkan di muka bumi ini. Menempuh segala perjalanan hidup, baik yang manis, pahit, suka, duka, gembira, sedih.. Ianya hanyalah rencah dalam kehidupan yang sementara ini.

Nikmat yang sentiasa diberikan meskipun hambaNYA ini sering lalai & alpa. Sibuk akan keduniaan yang x membawa kemana pun.. Dunia hanyalah tempat utk mencari bekalan agar dapat membenihkan hasilnya di akhirat kelak. Mg Allah mengurniakan diri ini kekuatan agar terus ISTIQOMAH dalam berbuat kebaikan.

Alhamdulillah... Selama 11 tahun juga pengalaman dalam menempuh hidup berkeluarga. (5 Rabiul Awwal 1431H)  Dikurniakan isteri & anak-anak yang menjadi AMANAH yang besar pada diri agar dapat membimbing mereka menuju ke jalan yang di REDHAI. Moga diri terus dikurniakan sifat SABAR dalam membentuk diri ini yang seringkali tergelincir dalam terang. Ya Allah... bantulah hambaMu ini... Terima kasih segalanya.

Alhamdulillah... Alhamdulillah...
Dalam perjalanan hidup yang sementara ini, dipertemukan juga dengan insan-insan hebat, yang istimewa, yang manis, yang hensem, yang cukup-cukup makan...hehehehe sebagai kawan, teman, sahabat. Kenalan yang lama mahupun yang baru. Ianya SURATAN yang telah Allah tetapkan di Lauh Mahfuz lagi. Jaga SILATURRAHIM ini. Jaga IKATAN PERKENALAN yang telah terjalin. Moga dengan asbab setiap perkenalan itu dapat membimbing diri untuk lebih ingat kepada Allah.

Moga setiap perjalanan hidup ini sentiasa dipandu oleh Allah. Tiada daya apapun melainkan dengan izinNYA. Tiada kekuatan pun pada diri ini melainkan dengan izinNYA... 
Moga selagi nyawa ini masih bersemadi dalam diri, selama itulah diri ini akan terus mengabdikan diri kepadaMU.... Bantulah hambaMu ini... Allahu Rabbi...


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan