Pageviews

Khamis, 13 Februari 2014

Moga umur yang dikurniakan penuh KEBERKATAN

13 Rabiul Akhir 1435.
13 Februari 2014.


Dari Abu Hurairah ra, dari Nabi SAW, Baginda bersabda : "Mahukah kamu wahai manusia (aku ajarkan) kesungguhan dalam berdoa, katakanlah : 'Ya Allah, bantulah kami untuk mengingati Mu, sentiasa bersyukur kepada Mu dan baik dalam beribadah kepada Mu.' (HR: Ahmad)

Baginda Rasulullah SAW mengajar kepada umatnya agar bersungguh-sungguh dalam berdoa. Kerana doa adalah 'penghubung' antara hamba dengan Rabbnya, ia juga bertindak sebagai senjata bagi para mukminin dikala berhadapan dengan serangan dari pihak musuh.

Dikala kehidupan yang kian mencabar, disaat serangan-serangan aqidah dari luar dengan pelbagai ajaran-ajaran yang menyesatkan. Ilmu yang cetek dan dangkal menjadikan diri akan hanyut dengan arus kesesatan di akhir zaman ini.

Dengan mensyukuri nikmat Allah ini, kita sebagai hamba perlu melaksanakan segala titah peritah ini dengan penuh ketaatan tanpa soal. Dengan segala nikmat inilah kita masih mampu hidup di bumi yang penuh tipudaya ini.

Moga diri diberikan kesihatan tubuh badan agar dapat beribadah kepada Allah. Diberikan kelapangan masa agar dapat terus ke majlis-majlis ilmu. Yang penting agar dijaga iman & Islam agar tidak tergelincir dari landasannya. Mohon doa mendoakan kepada yang sudi singgah ke blog ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan