Pageviews

Selasa, 8 Januari 2013

INSAN SUPER...

25 Safar 1434.
  (credit dari FB Master Mir Hazil)

  Berbaki 5 hari lagi Rasulullah SAW akan wafat. Dan akan hadirnya, Rabiulawal - bulan RASULULLAH SAW.

Dipenghujung SAFAR 11H itu, RASUL UZUR!! Demam panasnya tinggi..., bejana berisi air dingin diletakkan disamping pembaringan baginda - mudahlah untuk Rasul, sekali-sekali mencelup membasahkan tangan lalu mengusap ke muka.

Begitu tingginya suhu panas demam baginda hingga saja ada tikanya baginda PENGSAN, tak sedarkan diri. Tatkala kembali tersedar, kekuatannya pulih seketika. Namun ia berulang lemah sesudahnya.

Begitulah KONDISI RASUL di hari-hari AKHIR bulan SAFAR 11H itu.

Fatimah, PUTERI tercinta sering di sisi ayahanda tercinta. Menahan sedih dan duka, melihat SAKIT ayahandanya itu. Fatimah mengeluh akan derita ayahnya itu:

"Alangkah beratnya penderitaan ayah!"

PUN, Rasul membalas:

"Tidak. Takkan ada lagi penderitaan ayahmu sesudah hari
ini,"

FATIMAH diam.. maksud bicara di faham - ayahnya bakal PERGI!

SAFAR 1423 tahun HIJRAH yang lalu... saat itu RASUL UZUR.. SAFAR itu menjadi SAKSI kisah DETIK AKHIR HAYAT baginda Rasul - PESURUH ALLAH yang AKHIR & PENUTUP - yang seluruh MUSLIM selawat dan SALAMkan setiap harinya.. yang setiap jiwa MUSLIM dambakan CINTA & IHSANnya.

SAFAR itu bulan AKHIR & PENUTUP.. dan saat itu, TINGGAL 2 HARI menjelang WAFAT!!

Ketika itu Rasuiullah terasa sakitnya KIAN KURANG, baginda bersabda yang bermaksud:

"Laknat Allah ke atas kaum Yahudi dan Nasrani kerana mereka menjadikan kubur-kubur nabi-nabi mereka sebagai masjid"

Dalam riwayat yang lain:

"Allah mengutuk bangsa Yahudi dan Nasrani yang telah menjadikan kubur-kubur nabi-nabi mereka masjid"

dan sabdanya:

"Jangan sekali-kali kamu menjadikan kubur ku sebagai berhala yang disembah"

selanjutnya, Baginda berkisah..

"Sesungguhnya SUDAH DEKAT pemergianku daripada kamu semua. Siapa di antara kamu yang telah ku rotan belakangnya? Nah ini belakang ku. Silalah dia membalasnya. Barang siapa yang pernah ku ambil HARTANYA, ini hartaku. Silalah dia ambil kembali dan janganlah dia takut kemarahan dariku kerana itu BUKAN AKHLAK-ku. Sesungguhnya orang yang paling aku sukai di kalangan kamu ialah orang yang mengambil HAKNYA daripada aku sekiranya dia mempunyai hak itu."

seorang sahabat menuntut HAKNYA demi mahu menjadi 'orang yang paling dikasihi'. Hak itu diserahkan..

MUHAMMAD mengulangi soalan itu lagi..

DIAM.. tiada yang bersuara.

Muhammad berkata;

"Kalau begitu, HALALKAN KEPADA AKU sehingga aku berjumpa dengan TUHANKU dalam keadaan hatiku TENANG, kerana dengan kamu halalkan kepadaku pun - aku rasa belum selamat."


itu KISAH INSAN SUPER.. baginda tontonkan untuk insan.. AJAR insan untuk mencari REDHA ALLAH..

hari ini.. kisah sejarah ini kian jauhhhh..... (fine)


Adakah kita kisah? Disaat diri ini terleka dengan keindahan & bermacam - macam pendustaan dunia. Dunia penuh dengan peperangan.. Tindas menindas antara agama. Islam dipijak, Islam dicemuh, ISLAM di cop sebagai TERRORIST!! Sedangkan ISLAM itu telah diangkat, dijulang oleh sosok tubuh yang bergelar KEKASIH ALLAH. Yang telah dilantik oleh Yang Maha Mencipta DUNIA ini. Dan INSAN ini akan memberikan syafaat kepada umat yang selalu berselawat kepadanya. Jadi, perbanyakkan selawat keatas Baginda Sallahu 'alaihi Wassalam.

Telah cukupkah kita berselawat ke atas Baginda SAW. Dia bukan calang-calang manusia.. Dia adalah KEKASIH ALLAH. Allah yang memilihnya untuk menyampaikan & menyebarkan agama ISLAM. Kini ISLAM telah berkembang keserata dunia. Keserata pelosok hingga ianyanya menjadi ketakutan pada Yahudi & Nasrani.
Lalu....
   Islam itu didoktrinkan sebagai PENGGANAS. Siapa yang mengganas sekarang ini? Siapa yang membunuh umat2 ISLAM? 
Dunia semakin uzur.. Dunia semain akhir zaman. Kiamat semakin hampir. Akhirat akan muncul kelak. Bersedialah umat ISLAM seluruh dunia..Bersiap siagalah dengan bekalan-bekalan yang akan kita bawa kelak bertemu denganNYA. Janji Allah itu BENAR, janji Allah itu PASTI!!

(terus muhasabah)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan