Pageviews

Rabu, 12 Disember 2012

121212...

Setelah 28 hari berlalunya Muharam 1434.. Tibanya bulan Safar, bulan dimana kembara Rasulullah SAW bermula. Penghijrahan Baginda dari Kota Makkah ke Kota Madinah. Disaat 27 Safar 1400 tahun yg lalu, kisahnya semakin dilupai. Kita perlu meng'refresh'kan kembali akan sirah-sirahnya. Kisah suka & duka Rasulullah SAW yang sepatutnya menjadi role model untuk setiap Muslimin & Muslimat kerana dia adalah KEKASIH ALLAH. Siapa kita untuk mempertikaikannya. 

Disaat kalendar kaum mayan yang menyatakan bahawa akan berlakunya kiamat kerana tarikhnya telah TAMAT. Adakah kita masih lagi dalam software barat & jumud? Setelah 56tahun kita merdeka..Setelah 1400 tahun Islam telah bertapak di dunia ini, kita masih lagi di takuk yang lama. Diri masih lagi tidak berubah, perangai masih lagi seperti dulu. Hidup masih lagi tidak keruan, tidak tahu akan halatuju untuk apa diri ini hidup di bumi ini.

Muhasabahlah.. Berfikirlah.. Renunglah.. Siapa kita yang telah dikurniakan jasad, roh & nyawa, kehidupan, kesenangan, kemudahan oleh Sang Pencipta kita. Kembalilah kepada fitrah, penuhilah akan sunnahNYA, berpegang teguhlah akan amanahNYA, kelak kita akan lebih terarah, jiwa akan kembali tenang, kehidupan akan lebih bahagia. Percayalah akan janjiNYA.

Kembalilah kita mengikut Taqwim Hijrah.. Taqwim yang sentiasa menceritakan akan sejarah-sejarah kegemilangan Islam. Bulan-bulan yang istimewa dalam Islam, peristiwa-peristiwa yang penting dalam Islam. Banyak kelebihan-kelebihan yang terdapat didalamnya. Taqwim Hijrah, yang pertama di Malaysia, waima pertama di Dunia..

Jadikanlah diri SuPERB!! Kelak kita akan mencapainya apa yang kita inginkan. Kelak kita bertemu kembali siapa DIRI kita.. Bersama kami nanti, insyaallah.

Program Istimewa ini dirangka KHAS buat mereka yang hebat-hebat. Siapa kata orang yang hebat tidak boleh menjadi lebih hebat dari sebelumnya? Retreat & Recharge ini bukan yang biasa-biasa punya tetapi ianya SUPER SPECIAL. Antaranya seperti 'maklumat bocor' di iklan ini. Dapat penyelasaran energi dalaman tu. Rugi kalau x ambil kerana diri kita ini adalah pusat energi bagi apa sahaja usaha kita lakukan, jika pusat energi (energi dalaman) masih x stabil, tak usah mengeluh 24/7. Ayuh, rebut peluang yang 'jarang-jarang' ini.

Jika inginkan perubahan pada diri, Jom Hijrah!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan